Romanya'da araç kiralama

Uzun zamandır blog yazılarını ihmal ettiğimin farkındayım. Siz iş güç deyin, ben üşengeçlik diyeyim...

Son bir yıldır o kadar üşengeç oldum ki ne seyahat, ne blog yazıları ne fotoğraf... 2017 yılı bu konular için oldukça zayıftı benim dünyamda. Geç olsun güç olmasın dedim 2018 yılına güzel girme niyetindeyim, eski seyahatleri ve yeni seyahatleri bol bol yazmayı hedefliyorum. Umarım gaza gelmişken hemencecik vazgeçmem :)


2017 yılında giderek gerileyen ve Avrupa'ya göre oldukça küçülen bir ekonomiye sahip olduğumuz için bir uçak biletini artık kırk defa düşünerek alıyorum... Eskiden uçak biletini ucuza hallettim mi gerisi kolay diyordum ama artık nafile... EUR olmuş 4,7 TL. İki  sene önce gezdiğim yerlere şimdi gitsem iki katı bütçe ile gitmem gerekiyor maalesef. Devir tasarruf devri dedim ve 2017 yılında sadece üç ülkeye gittim. Ekonomileri bize yakın veya gittiğimde cebimi üzmeyecek ülkeleri tercih ettim. Bunlardan birisi de Romanya idi.

Neden Romanya derseniz öncelikli seçimim para biriminin EUR olmaması ve de gezilecek coğrafya bakımından oldukça zengin bir ülke olması beni fazlası ile ikna etti.

Plan, program ve gezdiğim yerlerin detaylarını bir sonraki postta paylaşacağım ama size araç kiralama maceramı aktarmak istedim öncelikle :)

Romanya için gezilecek yerleri araştırıyorken Kuzey bölgesi oldukça ilgimi çekti. Köy köy gezmek gerekiyordu buraları. Planımızı güneyden kuzeye doğru yaparak ülkenin ortasına kadar tren+otobüs ile gitmeyi planladık.Dönüş uçağımız Cluj şehrinden olacağı için 2-3 günlük zaman zarfında da araba kiralayarak iki bölgeyi istediğimiz gibi görmeyi planladık.


1.Transfagarasan Yolu


1974 yılında Ceauşescu tarafından 90 km uzunluğunda bol virajlı, varmanın değil yolda olmanın güzelliğini doyasıya yaşayacağınız bir parkur.






2.Maramureş Bölgesi



Ukrayna ve Macaristan sınırında bulunan bu bölgede köy köy, kapı kapı gezmek gerekiyordu. Bu bölge için bir yazı hazırlayacağım, takipte kalınız :)





Bu iki bölge için de araba kiralamak şarttı. O yüzden Sighisoara şehrine kadar toplu ulaşım araçları ile gideriz, arabayı da orada olacağımız güne göre ayarlarız diyerek gitmiştik.

Ama efendim yanılmışız...

Ben plan-programcı biri olarak bu seyahatimde  bazı konularda  ''anı yaşa, plan yapma'' kavramımın ne kadar geçersiz olduğunu gördüm...

1. deneme!

Sighisoara'ya geldiğimizde 1-2 saat gezer sonrasında araç kiralama opsiyonlarına veya hangi şehre geçeceğimize karar veririz demiştik arkadaşımla. Turizm ofisini bulduk ve internetini kullanmak için izin aldık. Rentalcars sitesi benim her gezimde araç kiralama için kullandığım bir site. Sitede arama yaptığımda araçlar şehre en yakın havalimanlarında var olarak görünüyordu. Turizm ofisindeki yetkiliye şehir merkezinden kiralayabilir miyiz seçeneğini sorduk. O da bize iki firmanın telefonunu verdi. İki firma ile de telefonda görüştüm ve ikisi de aracının olmadığını, beklersek bir sonraki gün olacağını söyledi. Fiyatı sorduğumda ise internette çıkan fiyatların neredeyse iki katını söyledi biri. Teşekkürler  diyerek telefon konuşmasını sonlandırdım. Turizm ofisindeki kişiden yardım istedik ve o da bize Sibiu şehrine geçmemizi hem gezmek açısından güzel bir şehir olduğunu hem de havalimanı olduğu için araç kiralamayı oradan yapabileceğimizi söyledi. Ben de internetten baktığımda Sibiu havalimanında araçlar gayet var görünüyordu. Tamam dedik, hemen Sibiu şehrinden otel ayarladık ve adamcağıza minnettar kalarak tren istasyonunun yolunu tuttuk. İstikamet Sibiu idi. Yaklaşık 1,5 saatte ulaşabileceğimiz bir şehirdi ama gelin görün ki o gün ne tren ne otobüs vardı o saatlerde. Her ikisi de akşam saatlerinde ve aktarmalı olarak vardı. Resmen o günümüz çöp oldu Sighisoara'da. 3 saat tren istasyonunda boş boş bekleme, aktarmalı tenle de 2,5 saat yol gitme, sonrasında oteli bulabilme adına kaybedilen 1 saat. Sonunda Sibiu'ya gece 22.00 gibi vardık...

2. deneme!!

Efenim güne güzel ve moralli başladık. Kahvaltıyı yaptık ve hemen internete girip 3 günlüğüne araba kiralayalım dedik. Enem bir de ne göreyim bir gün önce baktığım hiç bir opsiyon çıkmıyor!  Araba yok değil var fakat fiyatlar 2 katı neredeyse çünkü ekonomi sınıfında otomatik araba seçeneği tükenmiş görünüyor. Sinir kat sayımız tekrar nüksetti.. Defalarca odada bağlantıyı sıfırlayıp, farklı uygulamalardan ve tarayıcılardan girerek tekrar denediğimizde olumlu sonuç alamadık. Aklımıza alternatif seçenek olarak şehir merkezindeki kiralama ofisleri geldi. İnternetten adresleri kontrol ederek doğruca ofisleri ziyaret etmeye başladık.

İlk ofiste araç yoktu. İkinci ofiste araç vardı fakat söylediği fiyat bizim bütçemizi oldukça aşıyordu. Bir de adamlar aracı tekrar ofislerine bırakmamızı talep ediyorlar ek olarak sigorta kapsamında bir günlük araç kirası kadar kasko bedeli talep ediyorlardı. Dedik bu bize uygun değil. Odaya tekrar dönüp şansımızı deneyelim dedik ve araç alış saatlerini bir kaç saat ileriye aldığımızda bütçemiz dahilinde araçları önümüze çıkardı. Bu arada Sibiu'da saat 13.00 olmuştu bile. Planımız 08.00 gibi arabamızla hareket etmekti ama umduğumuz gibi gitmedi bu durum :(

3.deneme!!!

Evet aracı bulmuştuk! Akşam 16.00 gibi aracı teslim alacaktık. Nasılsa Transfagarasan yolunu o gün yapamayacaktık ama en azından başlangıcı olan köye o gün 1-2 saat içerisinde varabilirdik. Tamam bir gün dinlemiş olduk aman bir şey olmaz canım dedik ve havalimanının yolunu tuttuk.

Araç için beklemedeyiz. Klass Wagen adında Romanya'da epey geniş ağı bulunan ve yorumları güzel olan bir firmadan kiralamaştık. Öncelikle havalimanına geldiğimizde firmanın bankosunun olmadığını ve aramamız gerektiğini öğrendik. Neyse dedik sevinçliyiz, aracı alınca bütün bu çile bitecek. Tel paketimiz olmamasına rağmen 1 dakikalık görüşmeden bir şey olmaz deyip, aradım ben.

Yetkili yarım saat içinde geliyorum dedi ve geldi. Ve ne dedi biliyor musunuz? ''Hanımfendi sizin rezerasyonunuz bize yarım saat önce ulaştı ve elimde hiç araç yoktu. Araç bulmakla uğraştım  1 saattir, lütfen kusura bakmayın. Sistemde sorun oluştu sanırım.'' Ben şok tabi :S ''Nasıl olur biz öğlen yaptık rezervasyonu işte kanıtı burada, bakın mailim burada'' vs. derken ''Özür dileriz hadi  gidelim aracı size teslim edeyim'' dedi.

Evet araç oradaydı. Allahım bende bir sevinç, bir coşku anlatamam. İki gündür sürünüyorduk ve tüm dertlerimiz bitecekti.

Nırınınrınırınırnııı
Bitmedi!

Kontratı imzalamaya yakın ''Dur şu çantaları bir arabaya atayım'' dedim ve gözüm vitese takıldı. Ne göreyim; Düz vites!

Yıllardır otomatik vites kullandığım için düz vites arabanın nasıl kullanıldığını gayet unutmuştum ve yetkiliye ''bakın ben otomatik araba kiraladım ve siz düz getirdiniz, ben bunu kulanamam'' dedim. O da tekrar elinde araç olmadığını ve bunu bile zor bulduğunu belirtti. Ek olarak mevsimlerden yaz, yüksek sezon ve araç bulmak bu yüzden de oldukça zormuş. E mağdur olan bizdik. Zaman yanında bir de para kaybı eklenmişti bu çileye.

''E ödeme ne olacak?'' dedim. Çünkü karttan çoktan çekilmişti bile... Rezervasyonu yaptırdığınız siteyi arayıp, durumu aktarabilirsiniz gerçekten ben bir şey yapamam dedi...

4.deneme!!!!

Moraller tükendi bitti bizde...

Son çare havalimanındayken araç kiralama firmalarına tek tek gidip fiyat sormak oldu ama nafile.. Çoğunun elinde otomatik araç yoktu... Var olan ise 700, 800 EUR gibi depozito talep etti...

Aklım çalışmıyor, ne yaparız, nereye gideriz bilmiyordum ama moraller sıfırdı. İşte bu anlarda seyahat partnerinizin olması güzel bir duygu. Siz çıkmazdayken o size yol gösterebiliyor ya da onun kafası karışmışken siz başka bir açıdan konuya yaklaşarak durumu toparlayabiliyorsunuz...

Aklına gelen alternatif ise Transfagarasan yolundan sonra bizim gideceğimiz şehre o gün otobüsle gitmekti... Hay yaşa dedim. Karpatlar artık yalan olmuştu biz yolumuzda devam etmeliydik... Ve o gece Turda'ya otobüs ile gitmeye karar verip otogarın yolunu tuttuk.

5. deneme!!!!!

İlk arabalı rotayı maalesef pas geçmiştik, gidemedik. Bari kuzey sevdamız sekteye uğramasın nasılsa Cluj'a yakınız ve dönüşümüz oradan olacak diyerek Kuzey için kiralayalım dedik. Turda'da iken rezervasyonu yaptık ve her şey süper görünüyordu, kiralayabilmiştik. Ama yine de içimden bir ses ''araç kiralamada kesin bir şey çıkacak'' diyordu :)

Cluj'da yine Klass Wagen firmasının ofisini ara tara bulduk. Neden klass Wagen çünkü fiyatlar diğer firmalara göre oldukça uygundu.

Neyse efenim ofisteyiz. Araç kiralama için gereken evraklar istedindi, imzalar atıldı. Ödeme kısmına geldik ben zaten ödediğimi söyledim. Ekstra araç kaskosu için ödeme talep ettiklerini söylediler. ''Neden ki?'' dedim. Çünkü kiralarken sigortalı olarak kiralamıştım. Romanya araç kiralama kuralları burada devreye giriyor arkadaşlar:


1. Araç kiralarken normalde Avrupa ülkelerinde sizden bir miktar depozito talep ederler. Bu ülkeden ülkeye değişiyor ama 200-300 EUR filandır normalde o da bir haftalık meblağ.  Aracı teslim alırken bakarlar bir sorun yoksa bir kaç gün içinde o depozito tekrar iade edilir. Romanya da sadece bir gün için istenilen rakamlar korkunç. 500 EUR, 700 EUR, 800 EUR bile isteyenler oldu!!

2. Depozitoyu kabul etmiyorsanız sizden sigorta ücreti alıyorlar. Araç kiralama günlük 150 TL iken sigortasının 200 TL olmasına ne diyorsunuz?


Arabayı teslim almak için bu iki seçenekten birini seçmem gerekiyordu. Kartım öyle çok limitli olmadığı için sigorta ücretini ödeme seçeneğini tercih ettim. Aklımda da rental.cars sitesine şikayet mesajı yazmak vardı. Belki dedim kartımdan çekilen ücreti dönünce iade alabilirim... (Dönünce aldım :) )

Efenim sonrasında arabayı nihayet teslim aldık! Bu sefer de kafam rahat değil. Bu kadar sancılı geçen bir süreçte hala ''kesin başımıza bir şey gelecek hadi hayırlısı'' deyip durdum. Neyse ki kazasız belasız çok güzel anılarla geçen 2 günlük Kuzey keşfimiz bonus oldu :)


Maramureş'teki Merry Mezarlığı. Sadece Sapanta Köyü'ndeki mezarlık böyle özel ve güzel :)



Son olarak siz siz olun, bir ülkeye giderken araba kiralamayı düşünüyorsanız planlarınızı önceden yaparak, uygun fiyatlarla halletmeye, son ana bırakmamaya çalışın. Romanya için ise ekstra dikkat edin!

Seyahat dolu bir yıl olsun efenim :)


Yorumlar

  1. merhaba. uluslararası ehliyet belgesi gibi bir şey istediler mi sizden yoksa direkt türk ehliyetiyle kullandınız mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni ehliyet uluslararası olarak kabul görüyor.

      Sil
    2. Merhaba, yeni ehliyetler tam olarak ne kadar yeni olanlar?

      Sil
    3. Geçen sene çıkan çipli olanlar.

      Sil
  2. Araç fiyatlarının iyice artması ve insanların daha kolay bir şekilde araç sahibi olma isteğinden dolayı rent a car sektörü ciddi bir ilerleme kaydetti. Günümüzde pek çok firma hem filo bazlı hem de bireysel olarak araç kiralama hizmeti vermekte. İnternet üzerinde ise birden fazla servisi sayabiliriz. Fakat aralarında en iyisini, en güvenilir olanı ve en uygun fiyatlı olanı seçmek oldukça zor. Bu konuda benim size tavsiyem yolcuburada.com olmaktadır.
    https://www.dogushan.com/yolcuburada-ile-arac-kiralamak-artik-daha-kolay/

    YanıtlaSil
  3. klasswagen'den ben de kiralamak istiyorum Bükreş havaalanında, yazı için teşekkürler. Sigortasız yani depozitolu kiralamak mantıklı yazdıklarınıza göre.

    YanıtlaSil
  4. paylaşımınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba sigortalı kiralar şak depozito vermiyor muyuz

    YanıtlaSil
  6. Bodrum araç kiralama için en iyi firmalar arasında yer alan https://www.bodrumairportrentacars.com/ sitesini ziyaret edin.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Norveç'i ucuza çıkarmanın yolları

Saraybosna

Güney Amerika Kıtası Hazırlık Rehberi