13 Nisan 2015 Pazartesi

Norveç'i ucuza çıkarmanın yolları

Hep hayalimdir Norveç'e, o güzel memlekete gitmek, doğasını görmek, keşfetmek, cennet vari dağlarının, denizlerinin arasında kaybolmak. Bu hayalimi geçtiğimiz sene aldığım bir uçak bileti ile gerçekleştireceğim bu Eylül'de kısmetse.

Bilindiği veya bilinmediği üzere Norveç oldukça pahalı bir ülke. İskandinavya içerisinde en pahalısı hatta.Araştırmalarıma göre bir ekmek 4-5 Euro, bir su 3-4 Euro, sıradan bir restoranda yediğiniz basit bir yiyeceğe ve içtiğiniz bir içeceğe vereceğiniz fiyat 30 Euro altında değil. Bir bara gittiğinizde aldığınız bir şişe bira 15-20 Euro. Balık pazarında ekmek arası alacağınız somon bile 20 euro filan. Hal böyleyken planlı, programlı gitmek Avrupa ülkelerine göre bütçeyi bir çıt daha yukarı taşımak lazım.

Bu yazıda Norveç'e gitme hayali kuranlara, bilet almış ama ne yapacağını bilmeyenlere bir takım bilgiler vermek istiyorum. Norveç seyahatini nasıl daha uyguna getirebilirizi araştırırken oldukça mühim bilgiler edindim. Siz neden faydalanmayasınız? :)



Ulaşım;

Öncelikle Norveç'e direkt ulaşım Türkiye'den bir çok noktadan mevcut. Gideceğiniz tarihleri Skyscanner veya eDreams gibi sitelerden araştırdığınızda size bir çok seçenek sunacaktır. Eğer gideceğiniz tarihler belli ise sistemde fiyat alarmı kurup size belli aralıklarda fiyat düştükçe veya yükseldikçe bilgi vermesini sağlayabilirsiniz. Ayrıca zamanınz varsa aktarmalı uçuşlara da bakabilirsiniz. Her zaman direkt uçuşlar avantajlı olmuyor.

Tren;
Norveç içindeki ulaşımdan bahsetmem gerekirse tren ağı ve otobüs mevcut. NSB tren şirketinin sitesinden detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz. Nerelere gidiyor, ne kadara gidiyor, ya da nerelere gitmeliyim sorularına cevap bulabilirsiniz. Tekseniz, araba kiralayamıyorsanız ve sadece Norveç'i gezecekseniz siteden deyalı bilgi alarak ülkede geçerli kombine tren biletlerinden alabilirsiniz. Ama siz de benim gibi bir veya iki defa tren kullanacaksanız şunu yapmalısınız. Norveç içinde gideceğiniz şehirler belli ise ve şu gün giderim diyorsanız 90 gün öncesinden biletler satışa çıktığı gibi ucuz biletlerden satın alabilirsiniz. Örneğin 5-6 saatlik bir rota için tren biletinin ilk çıkış fiyatı 80 TL. Onlar bittiğinde normal fiyatlar ve bir de süper fahiş fiyatlar başlıyor. İndirimli biletleri kaçırdığınızda ödeyeceğiniz miktar 250-400 TL arasına çıkıyor. Bu meblağ km bazında değişiyor elbet. Daha uzak bir noktaya gittiğinizde fiyatlar daha çok artacaktır. O nedenle planınızı, gününüzü belirleyin ve mümkünse 5-6 saatlik bir yolculuk yapacaksanız gece treni kullanın. Hem de konaklamaya para vermemiş olursunuz. Misal biz Oslo'dan Bergen' geçişi öyle yapacağız.

Ünlü Flam Tren Yolu


Uçak:
Herhangi bir Avrupa ülkesinden Norveç'e veya Norveç'ten herhangi bir yere gidecekseniz, Norwegian havayolları ile uygun uçuşlar bulmak mümkün. Ayrıca Norveç içinde de bir çok noktaya uçakla gidebilirsiniz. Yine önceden tarihleriniz belli ise 30-40 Euro civarında indirimli biletler bulabiliyorsunuz. Zamanınız kısıtlı ise uçak kullanılabilir ülke içerisinde.


Otobüs
Nor-way Bussexpress Norveç'te hemen hemen her yere giden en büyük otobüs firması. Sitesinden gideceğiniz yere ait olan biletleri araştırabilirsiniz. Trenden daha uygun olduğu zamanlar var ama biletleri yakın zaman için araştırdığınızda oldukça pahalı olduğunu göreceksiniz.

Araç Kiralama
En güzeli bu aslında. O eşsiz doğayı keşfedebileceğiniz en iyi yöntem bence. Ama maliyetler açısından düşündüğünüzde en az 3-4 kişi olmak gerekir araç kiralamak için. Fiyatlar günlük olarak 60 Euro'dan başlıyor. Benzini de artı olarak değerlendirmek lazım.

Konaklama:


Gelelim kanayan yaraya. Ben ki hostellerde, 2-3 yıldızlı otellerde kalan biriyim. Eğer 3-4 kişi isek ev kiralıyouz. Fakat Norveç'in hostelleri bile 100-110 TL'den başlıyor. Bu hosteller de karma 10-15 yataklı odalar bu arada. İskandinavya'da bir de şu olay var. Çarşafa, nevresime, havluya ayrı fiyat ödüyorsunuz. Otellerin de bazılarında bu extra durum var. Ama hostellerde kesinlikle ekstra. Buna dikkat edin. 3-5 EUR gibi bir extra ücret alıyorlar. Çok fazla araştırma yapmama rağmen büyük şehirlerde konaklama fiyatları 100-110 TL altına inmiyor. Belli standartlarınız varsa otellerde konaklama geceliği 300 TL'den başlıyor. Ev kiralamalar da öyle. Merkezde ise zaten kişi başı 140-150 TL'lere çıkıyor ev fiyatları. Biz ne yaptık. Büyük şehirleri gezelim akşam ise yolculuk halinde geçsin dedik. O nedenle Oslo'da gezip, akşamına gece treni ile Bergen'e geçelim dedik. Ulaşım+konaklamaya 80 TL vereceğiz böylelikle. Fakat Bergen'de kalacağız el mahkum. Orada bulabildiğim en ucuz otel 103 TL idi. Bergen konaklama konusunda epey pahalı bir yer. Hostel zaten yok gibi bir şey. Araba kiralayacaksanız belki biraz daha şehir dışı bir yerde göl kenarında kabinlerde filan ev kiralayabilirsiniz. Biz 2 gün araba kiralayacağımız için diğer konaklamalarımızı böyle göl kenarı kabinlerde ayarladık. Geceğili kişi başı 70-80 TL arası oluyor böylelikle.

Booking'de ara ara konaklayacağınız tarihleri, şehirleri aratın. Size belli aralıklarda ''gizli fırsatlar'' kapsamında mailler düşecektir. Ücretsiz iptal seçeneğini kullanarak en ucuzu bulana kadar bu aramaları yapabilirsiniz. Zira bu şekilde yaparak Kopenhag'ta bir hosteli ilk fiyatı geceliği 110 TL iken 25 TL'ye yakaladım ve yatağı kaptım :) Siz de booking, airbnbde sürekli karşılaştırmalar yaparak avantaj kazanabilirsiniz.

Yeme&İçme

Diğer kanayan yara. Yolculuk halinde iken sağlam kahvaltı yapmışsam günde sadece 1 öğün daha yeme ihtiyacı hissediyorum. Bu nedenle yanımızda biz baya erzak götüreceğiz. Ben zaten yurtdışına çıkarken zeytinimi, peynirimi getiririm. Çünkü bunlarsız kahvaltı yapamam. İskandinavya'da da bol bol kahvaltılık, ekmek, konserve, çikolata, enerji veren yiyecekler, atıştırmalıklar getireceğiz. Belki sadece günde 1 öğünümüzü dışarda para vererek geçiririz bilmiyorum. Ona gidince bakacağız :) Ama iki öğün dışarıda yiyecek ve dinlenmek için de bir yere oturup bir şeyler içeceksek günlük ortalama 150-200 TL yemek ücreti ödemek zorunda kalırsınız.

Gezme&Tozma

Şimdi Norveç'te yapılacak şey çok. İster sadece şehir merkezlerini turla. İstersen dağ,dere,tepe yürü, tırman. İstersen bisiklet rotalarını takip ederek gez. Araç kirala yine o muhteşem yollarda git. Yani her zevke hitap edecek şey oldukça fazla. Doğa turizmi almış başını gitmiş. Ayrıca şehirlerde bu aktiviteleri düzenleyen turlar da mevcut. Ama fiyatlar bir hayli yüksek. Size tur anlamında önereceğim tek şey Fjord turu olur. En azından bir gününüzü bu tura ayırırsanız hiç pişman olmazsınız. Tur fiyatı biraz yüksek ama bence değer. Oslo'dan, Bergen'den, Voss'tan, Flam'den bu tura başlamak mümkün. Tur dediysem aklınıza bildiğiniz tur gelmesin. Bu etkinlik Norveç'in güzelliklerini göstermek ve tanıtmak amacı ile tren+otobüs+ünlü flam treni+gemi şeklinde bir rotaya konmuş ve tamamıyla sizin bu aralardaki bağlantı saatlerine uyarak yapacağınız bir tur. Aşağıdaki haritada yer alan bölgeyi isterseniz günübirlik isterseniz günlere bölerek gezebiliyorsunuz tabi konaklamaları kendiniz ayarlamak zorundasınız. Sizin yapacağınız tek şey bu bağlantılardaki saatlere uymak.

Misal Bergen'den bu tura başlayacaksanız sabah 8,30'da tren kalkıyor ve ona binerek Voss'a gidiyorsunuz. Bir sonraki adım Otobüs ile Gudvangen'e geçiş olacak. Onun saati mesela 1 saat sonra. 1 saatte siz Voss'u gezebilirsiniz. Otobüsle Gudvangen'e geldiğinizde bir sonraki adım gemiye binerek fjordları gezmek oluyor. Yine saatlerine göre hareket edeceksiniz. Turu satın aldığınızda zaten bağlantılar arasındaki detayları ve saat çizelgesini verecekler. Ayrıca sitede de yazıyor.
Turların detayları için Norwaynutshell adresini ziyaret edebilirsiniz. Günübirlik bu turlar  250 TL'den başlıyor. Dilerseniz farklı fjord turlarını da inceleyerek 1 haftanızı farklı rotalarda harcayabilirsiniz.



Benim Norveç planım aşağıdaki gibi oldu şu an. Ve yapabildiğim, bulabildiğim en uygun fiyatlar bunlar.

1. Gün:Oslo'ya varış. Oslo gezisi, Konaklama yok çünkü gece treni ile Bergen'e gidiş.
2. Gün: Bergen- Konaklama Bergen'de.
3. Gün: Araba kiralayarak Odda'ya doğru gitmek ve çevredeki güzel yerleri keşfetmek. Konaklama Odda.
4.Gün: Büyük gün Trolltunga Tırmanışı. Döndüğümde şöyle bir fotoğraf paylaşacağım :) (Buraya yürümek ve dönmek toplam 24 KM) Trolltunga dönüşü Voss'a hareket ve Konaklama Voss.


5.Gün: Voss'tan Fjord turuna katılmak. Akşamında Voss'a geri dönüp kiraladığımız araba ile Bergen'e tekrar dönmek. Arabayı Bergen'de teslim ederek gece treni ile Oslo'ya dönmek.
6. Gün: Sabah Oslo'dayız. Uçak ile Stockholm'e gideceğiz.

Bergen'den direk Stockholm'e neden uçmadınız derseniz o gün uygun bir uçuş saati yok. Bir tane uydurabileceğimiz var ama onun da fiyatı oldukça pahalı idi. Oslo'ya gidip oradan uygun bir uçuş yakalayarak Stockholm'e gitmek daha avantajlı olacak bizim için.

Ayrıca bu geziyi yaparken İskandinavya'da havanın 21.00-22.00 civarı kararmasının da avantajını kullanacağız :)

Bu arada İskandinavya veya Norveç planı yaparken şu sitelerden faydalanmanızı öneririm. Süper bilgiler mevcut. Maalesef İngilizce. Türkiye'de güzel ve detaylı türkçe kaynak bulamadım. Artık ben dönünce detaylı yazı yazarım bloga. Ne varsa gavurda var :)

http://www.visitnorway.com/
http://www.visitoslo.com/
http://www.nordicvisitor.com/
http://www.goscandinavia.com/
http://www.visittrolltunga.com/en/

Bu arada bunlar benim standartlarımı içeren öneriler. Yani isterseniz ulaşıma para vermeden otostop yaparak da gezebilirsiniz. Biraz zor bir ülke olduğunu biliyorum otostop konusunda. Konaklama için ise couchsurfing kullanılabilir. Couchsurfing'in rahat olduğunu çok duydum Norveç'te. Ama biz 4 kişiyiz, ev bulmak zor olur. Hah bir de çadırınızı alıp da gidebilirsiniz tabi. Doğa'da çadır kurulacak çok alan var. Böylelikle konaklama ve ulaşımı bedavaya getirebilirsiniz.

Son olarak tek başına maliyetli bir seyahat olacağı için en az 3-4 kişi ile Norveç seyahati yapılmalı. Fazla kişinin oldukça maliyeti düşüreceğini rahatlıkla söyleyebilirim.

Şu eylül ayı bir gelse de gitsem artık. Hayallerimizi gerçekleştirmemiz dileği ile :)

21 yorum:

  1. Bergen'den Stockholm'e FinAir'in sabah, Norwegien Air'in de akşam uçuşları vardı ve fiyat da oldukça makuldü. Norveç inanılmaz bir ülke. Tekrar tekrar gidip gezilecek bir yer. Sizi çok mutlu edeceğine eminim. Şimdiden güzel bir seyahat dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buğra Merhaba, Finnair'in fiyatı şu an 180 TL. Bizim için pahalı geldi. Akşam olan Norwegian uçakları da planımıza uymuyor çünkü bizim bir gün stockholm'de kalmamız lazım. O yüzden tekrar Oslo'ya geçip Oslo'dan uçakla Stockholm'e ulaşmak daha mantıklı geldi. İlk plana göre harcayacağımız para Oslo'ya gidip uçamamızdan daha pahalı oluyor :) Teşekkürler, benim rüya ülkelerimden biri. Eminim bayılacağım.

      Sil
  2. Öncelikle emeğinize sağlık. Nacizane fikrim bu tür pahalı ülkelere seyahat düşünüldüğünde, cruise seçeneğini de yoklamakta fayda var. Norveç bizim de görmek istediğimiz yerler arasında olduğu için zaman zaman yaptığım araştırmalar sonucu şöyle bir fırsata denk geldim. Günlüğü 50 Euro'ya nerdeyse 5 yıldızlı otel konforunda konaklama ve tabiri caiz ise kusuncaya kadar yemek. Toplam 12 gecelik program herşey dahil 599 Euro...
    http://www.kreuzfahrten.de/Termin/2015-05-20-424842.html?&la=en

    YanıtlaSil
  3. Yemek, ekmek ,su, bira vb fiyatlarını abartmışsınız, haa sigara içiyorsanız onu bırakın, çünkü 70 kron falandı paketi ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abarttigimi dusunmuyorum. Gidenlerin yorumlarini, harcadiklari paralari yazdim. Luks yerlerden bahsetmedim bile:)

      Sil
  4. Ben 4 kez gittim, linki inceleyin lütfen, iyi geziler..
    http://www.numbeo.com/cost-of-living/city_result.jsp?country=Norway&city=Oslo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Dondugumde fiyatlari yazacagim zaten.

      Sil
    2. slm bende 8 Eylül'de Oslo'da olacağım. önerileriniz için tşkler

      Sil
  5. Bence çok uğraşmışsınız ve çok da kasıyorsunuz. Bilhassa Londra dan kalkan Cruise lar ile 5 ,ila 14 gecelik turlarla,
    hem muhteşem yemek, hem yatak, hem de eğlence ile Norveç fiyordlarının hatta iskandinavyanın hatta dünyanın en hesaplı ve keyifli gezilerini yapabilirsiniz. Sevgiler
    Mesela şu son dakika linkini kontrol edin
    https://us-mg5.mail.yahoo.com/neo/launch?.rand=64bs3ddql60kr
    benim cruise yazılarımı da takip edebilirsiniz.Sizin blogunuz da çok hoş H.Oğuz Esen
    https://gezimanya.com/search/google/cruise?query=cruise&cx=012204194139286426402%3Anjvsxqbpmqo&cof=FORID%3A10&sitesearch=


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oneriniz icin tesekkurler ama cruise yolculuklari bana gore degil. Benim bir yeri kesfetmem icin her seyi kendim halletmem, arastirmam, kaybolmam, sorarak veya haritaya bakarak bulmam lazim. Ben bundan zevk aliyorum. Yattigim yer , yedigim yemek cok onemli degil. Bunlar gezilerimde 2. Planda olan seyler.

      Sil
  6. Merhaba,
    Paylaşımınız için teşekkürler. Biz de temmuz ayında 1 haftalığına Norveç'e gitmeyi planlıyoruz. Dediğiniz gibi yiyecek fiyatları çok pahalı olacağı için (bir arkadaşım bundan 2 yıl önce bir tabak yemek ve 50 lik biraya 175 tl verdiğini söylemişti) bir bavul dolusu yiyecek götüreceğiz yanımızda :). uyku tulumu ve çadırımızı da yanımıza alıp araba kiralamayı düşünüyoruz. Tek korkum kamp attığımız yerde herhangi bir sorunla karşılaşmak. Bu konuda bir bilginiz varsa ve paylaşırsanız çok sevinirim..

    Döndükten sonra da izlenimlerimi sizinle paylaşabilirim.. Şimdiden iyi eğlenceler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Kamp alanları konusunda bilgim yok ama sorun olacağını düşünmüyorum. Şimdiden iyi yolculuklarç

      Sil
  7. Merhaba önceden aldğınız bir shengen vasıtasıyla mı yoksa norveç vizesi alarak mı çıkmıştınız seyahatinize?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      geçirdiğim kaza nedeni ile bu seyahatimi gerçekleştiremedim. Ama shengenim mevcuttu onunla gidecektim.

      Sil
  8. Merhaba, iskandinavyayı birlikte keşfetmek için bir arkadaşa ihtiyacınız var mı :) ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben daha dün geldim Norveç'ten :)

      Sil
    2. Nasıl geçti peki? Planladığınız gibi mi oldu her şey? Ben de İş seyahati için Eylül başında İsveç'e gidiyorum, peşine bir kaç gün izin alıp Oslo ve Bergeni dolaşmak istiyorum. Yalnız seyahat edeceğim ve bakpaker değilim. Önce, İş için seyahat edeceğimden valizim olacak yanımda.Bu bana trende vs sorun çıkartır mı? Rotamı şöyle planladım . Stockholmden- Bergene uçakla gidiş, 2 gece Bergende kalış ( 1 tam gün fjord gezisi için, öbürü de şehri dolaşmak için), sonra Trenle Oslo - 2 gece de burada konaklama, sonra oradan da Türkiye. sizce 4 gece 5 gün yeter mi ? Konaklama olarak hostel ya da couchsurfing bakacağım. Sizin planladığınız ile gerçekleşen arasında nasıl bir fark var? Deneyiminizi paylaşırsanız sevinirim.

      Sil
    3. Necla Hanım Merhaba,
      Bu yazıda bahsettiğim planı gerçekleştiremedim geçen sene geçirdiğim kaza nedeni ile. Ama bu sene Norveç'e gittim ve detaylı yazımı şurdan okuyabilirsiniz:

      http://gezmeninsonuyok.blogspot.com.tr/2016/08/norvec-gezisi-tuyolar-ve-maliyetleri.html

      Söylediğiniz plan gayet güzel. Valizle sıkıntı yaşamazsınız bir çok insan o şekilde geziyor zaten. Konaklamalar biraz maliyetli. Couchsurf tabi deneyebilirsiniz. Gitmeden önce iletişimde olursanız daha sağlıklı olur. Ben Bergen'de couchsurf misafiri oldum mesela çok keyifliydi. İyi bir arkadaş edinmiş oldum :)

      Sil
    4. Geçmiş olsun öncelikle. Cevap için çok teşekkür ederim.

      Sil
  9. Peki norveçte teknolojik ürünlerin fiyatı nasıl ornk pc veya ps4 gibi

    YanıtlaSil