12 Ocak 2016 Salı

Denizli Gezisi

2015'in Haziran ayında Denizli'nin bir kısmını gezmeme rağmen yazısını daha yeni yazabiliyorum :/

Yine kampanya bilet bulduğumda yaptığım planlardan biriydi Denizli. İş arkadaşım ve onun arkadaşlarının da katılması ile 6 kız kendimizi Denizli'de bulduk bir hafta sonu.


Bu sefer bir gezi için pek hazırlanmadığımı itiraf edeyim. Kendimi grubun akışına ve spontane olaylara bıraktım. Araba kiralayalım daha rahat gezeriz dediler, kabul ettim. Planı rotayı onlar çizdi eyvallah dedim. Benim aklımda sadece bir kaç görülecek yer vardı o kadar. 

Uçak biletini git gel 110 TL'ye almıştık. Denizli Çardak Havalimanına uçuş yaklaşık 1 saat 10 dk. kadar sürüyor. Havalimanından merkeze ulaşmak için otobüsler mevcut. Biz 6 kişi olduğumuz için araba kiraladık ve 2 gün boyunca her yere araba ile gittik. O yüzden gayet ekonomik ve zamanı iyi kullanabildiğimiz bir  gezi oldu fakat yanlış günde yanlış yerleri gezince bazı tadları tadamadan Denizli'den ayrıldık.

Size tavsiyem bir hafta sonu gezisi planlıyorsanız kesinlikle Cumartesi gününü Denizli merkez ve çevresine ayırın. Pazar günü ise Pamukkale ve çevresini  gezmenizi öneririm. Denizli'nin merkezi ufak olduğu için Anadolu'nun bir çok yerinde olduğu gibi Pazar günleri dükkanların %95'i kapalı oluyor. O yüzden hediyelik bir şeyler alacaksanız ya da Denizli'nin tadlarını denemek isterseniz Pazar günleri dükkanların kapalı olduklarını unutmayın.


Denizli'de gezilecek yerler;

Denizli denilince akla ilk gelen bölge Pamukkale ve meşhur travertenler. Pamukkale turistler tarafından çok ziyaret edilen bir turizm noktası. O yüzden özellikle yaz aylarında gidecekseniz kalacağınız oteli önceden ayarlamanızı tavsiye ederim. Pamukkale çevresi çok fazla otel ile çevreli. Ağırlıklı olarak pansiyon görünümde ufak ufak oteller mevcut. Biz Melrose Viewpoint Otel'de kaldık. Gayet temiz, sessiz ve güzeldi. Traverten manzaralı terasta kahvaltı ve yemeğinizi yiyebiliyorsunuz. Geceliğine 105 TL verdik kişi başı. Daha uyguna da yerler bulursunuz mutlaka.

Denizli iki günde gezilebilecek bir şehir.Doğal alanları da gezeyim, trekking yapayım diyorsanız ebette daha fazla zaman gerekiyor. Kabaca görülecekleri özetlersek gezi planını ise şöyle yapabilirsiniz;


1. Gün

Havalimanından şehir merkezine ulaşarak şehir merkezini gezebilirsiniz. Burada meşhur Denizli Horoz heykeli ile karşılacaksınız.Burası Çınar olarak bilinen semt. Hacı Şerif tatlıları ile ve de Kebapçı Enver ise  meşhur kuzu kebabı ile bilinen yerler. Pazar günü kapalı oldukları için Cumartesi gitmenizi tavsiye ederim. Biz maalesef tadamadık ama  lezzetlerinin çok güzel olduğunu bir hayli duyduk. Buralar da et bittiğinde dükkanı kapatan yerlerden o yüzden öğle saatlerinde gitmenizi tavsiye ederim.

Burada meşhur Denizli havlularının satıldığı Babadağlılar Çarşısı var. Kat kat yan yana aynı şeylerin satıldığı dükkanlar bulunuyor :)

Çamlaraltı bölgesinde de meşhur Özkaymak Dondurmacısı var. Ordan sonra göreceğiniz cadde üzerinde binbir çeşit kafe&restoran bulunuyor. Denizli ayrıca bir öğrenci şehri olduğu için özellikle bu bölgede Üniversite mekanlarını göreceksiniz.

Yine Merkeze çok yakın Kaklık mağarasını ziyaret edebilirsiniz. Bizim buraya Pazar günü dönüşte zamanımız yetmediği için gidemedik. Çok erkenden kalkıp iyi plan yaparsanız  Acıpayam ilçesinde bulunan Keloğlan Mağarasını da gezinize sıkıştırabilirsiniz Antalya yolu üzerinde olduğu için biraz uzak bir yer. Git gel yaklaşık 3-4 saat sürüyor. Biz pazar günümüzü bu mağaraya ayırmıştık mesela. Yol üzerinde de bir sürü Leblebici göreceksiniz. O bölgede oldukça meşhurmuş.


Acıpayam- Dodurgalar Kasabasındaki mağara 1990'lı yıllarda keşfedilen ve turizme 2013 yılında açılan bir yer. Mağara yolu biraz bozuk ve virajlı. Ama mağaraya çıktığınız zaman muazzam bir manzara var. Mağara girişi 3 TL. Ufak bi mağara olduğu için 10-15 dk. da gezebilirsiniz. İçeride çok sayıda yarasa yaşıyor, korkanları uyarayım :)




2. gün

Pazar gününüzü Pamukkale yolunda bulunan Laodikya Antik Kenti ve sonrasında Pamukkale'ye ayırabilirsiniz.

Ben Pamukkale'yi yıllardır merak ediyordum okuduğum yazılardan, izlediğim programlardan ve de gördüğüm fotoğraflardan. Travertenlerden oluşan doğal su havuzlarına vuran akşam güneşi ile mükemmel görüntüler sunan Pamukkale'ye gittiğimde biraz hayal kırıklığı ile geri döndüm.

Laodikya Antik Kenti



Pamukkale yolu üzerinde göreceğiniz tabelalar ile kolayca bulabileceğiniz bir Antik kent. Arabanız yoksa ulaşım maalesef bu bölgeye yok. Girişte müze kart geçerli. Daha yeni turizme kazandırılan bu antik kenti görmenizi tavsiye ederim. Kazı çalışmaları ise devam etmekte. Yakın zamanda oldukça önemli bir tıurizm merkezi olabilir.

Yaz sıcağında kesinlikle gezmenizi tavsiye etmem.



Daha detaylı bilgi için; Laodikya

Pamukkale Travertenleri ve Hierapolis Antik Kenti

Travertenleri gezmek için müze kart almanızı tavsiye ederim. Normalde  tek giriş ücreti 25 TL. Girişten sonra ayakkabılarınızı çıkararak travertenleri tırmana tırmana geziyorsunuz. Rahat bir şeyler giyin mutlaka çünkü paçalar ıslanıyor ve travertenlerin doğal oluşumu nedeni ile tırtıklı zeminde çıplak ayak yürümek bazı bölgelerde zor olabiliyor. Fotoğraf çeken biriyseniz nereden baksanız tüm gününüzü bu bölgede geçireceğinizi söyleyebilirim.


Travertenlerdeki doğal havuzlarda suya girmek isterseniz mayonuzu mutlaka getirin. Burada oluşan doğal çamurun da cilde ve bir çok hastalığa iyi geldiği söyleniyor. Gittiğiniz mevsim yaz ayları ise çok kalabalık olduğunu göreceksiniz. Biz Haziran'da gittik ve zaman zaman kalabalıktan yürüyemediğimiz anlar olmadı değil.




Travertenlerden akan doğal sıcak su eskisi gibi artık yok. Çoğu havuz kurumuş durumda. Araştırmalarıma göre çevrede bolca yapılan oteller nedeni ile su idareli kullanılıyormuş ve doğal kanak suyunu kaçak olarak kullanan çok işletme varmış. O yüzden suyu bazı aylarda çekip, bazı aylarda tekrar travertenlerden akıtıyorlar. Yakın zamanda da bir restorasyon geçirmiş. Bazı bölgelerde doğallığın yok olduğunu göreceksiniz.

Kurumuş Travertenler



Tepeye ulaştığınızda sağ tarafa doğru giderseniz Antik Havuz ve  Hierapolis Antik kenti girişi, sol tarafa doğru devam ederseniz Travertenlerin bir kısmı ve de Hierapolis'in diğer kalıntılarını gezebilirsiniz. 



Antik kentte herhangi bir ücret girişi yok. Ama Antik Havuz'a girmek isterseniz ekstra 32 TL vermek durumundasınız. Yemek yiyebileceğiniz tek alan ise burası. Eğer tüm gün burada olacaksanız tedarikli gelmenizi tavsiye ederim çünkü buradaki işletme oldukça kötü. Her şey hazır gıda. Döner, köfte, hamburger gibi şeyler var sadece ve de hepsi dondurulmuş gıdaların pişirilmesi ile yapılıyor. Fiyatlar ise oldukça yüksek. Böyle güzel bir turizm kaynağın var ve insanlar gerçekten orada tüm gününü geçiriyor, üstelik alan da müsait. Güzel bir işletme neden yapmıyorsunuz diye içimden geçirmedim değil. Oldukça amatör bir yaklaşım olmuş buradaki işletme. Biz turizmi gerçekten beceremiyoruz.





Hireapolis Antik Kentini kesinlikle gezmenizi öneririm. Bölge gerçekten çok dağınık ve büyük olduğu için gezmesi uzun sürüyor. Büyük ve Küçük Tiyatro, Stadyum, Meclis Binası, Tapınak, Büyük Kilise gibi bölümler mevcut. Muazzam bir bölge gezmek için. Güzel bir gün batımı görmek için de beklemek lazım ki bizim gittiğimiz gün gün batımına doğru fırtına çıktı :/ Kimbilir belki bir gün bir gün batımı için tekrar bu bölgeye gelirim.






Pamukkale hakkında daha detaylı bilgi için; Pamukkale




Travertenlerden giriş yaptığınız yerden çıkıyorsunuz yani tüm gün yürüdüğünüz yeri tekrar geri dönüyorsunuz. Sonrasında travertenlere çok yakın olan Karahayıt bölgesi var. Buradaki doğal oluşum Pamukkalenin aksine beyaz değil kırmızı. Ve burada akan suyun da oldukça şifalı olduğu söyleniyor. Burada da oteller ve içlerinde doğal kaynak suyunun olduğu havuzlar var. Aşağıdaki fotoğrafta gördüğünüz havuz ücretsiz.



Velhasıl hafta sonu kaçamağı için ideal bir bölge Denizli. Daha fazla zamanınız varsa Güney Şelalesi, daha yerel hayata inmek isterseniz Budan ilçesi diğer görülecek yerler arasında.

Ha unutmadan bir Zafer Gazozu içmeden de dönmeyin ;)

9 yorum:

  1. Yazınız için çok teşekkürler, oldukça faydalı bir kaynak.

    YanıtlaSil
  2. Bir Denizli'li olarak benden daha çok gezmişsiniz. Tebrik ederim :)

    YanıtlaSil
  3. Denizli gezim öncesi güzel bir bilgilendirme oldu, kalemine sağlık. Kapadokya

    YanıtlaSil
  4. güzel paylaşımınız içn teşekkürler.. 23 Nisanda oradayız bakalım nasıl olacak

    YanıtlaSil
  5. 1 Mayısta oradayız.Arabamız yok.Bakalım ne yapacağız?

    YanıtlaSil