Tirilye Hatırası, Gölyazı kayıkları

Vallahi kaç ay önceydi bilmiyorum. İnternette gördüğüm ve  fiyatının  çok uygun olması nedeni ile epey zamandır güzel güzel fotoğraflarını gördüğüm Gölyazı'ya gitmek için fırsat bu fırsattır diyerek ismi lazım değil bir fotoğrafçının öncülüğünü yaptığı  Tirilye-Gölyazı fotoğraf gezisine katıldım.

Yazıyı da bakın kaç ay sonra yazıyorum :/

Öncelikle iki koca dolu otobüstük.Ben tek katılmıştım bu geziye.Etrafımda çok da samimi olduğum, fotoğrafla haşır neşir olan İnsanlar yok.Hah dönem dönem ''ya bir sonraki gidişinde bana da haber ver kesin geleceğim.'' diyen bir sürü kişi olmasına rağmen sonuç hep hüsranla sonuçlanıyor ve ben de genelde böyle grup aktivitelerine tek katılıyorum.Dedim nasılsa tek gelenler vardır bir şekilde kaynaşır, beraber gezeriz. Ama öyle olmadı.

Tirilye evleri genelde böyle bitişik.İçi dolu turşucuk gibiler :)

Sabahın erken saatlerinde yola çıktık.İlk durak Tirilye idi. Otobüsten indik bir 45 kişi olarak.Bir baktım ikinci otobüste varmış.Başta da belirttiğim  gibi gezi ucuz olunca fotoğrafla alakası olmayan çoğu kişi gelmiş. Belediye'nin ücretsiz gezilerinden farksızdı.Teyzeler filan epey vardı.Derdim teyzeler değil.Ama fotoğraf gezisi başlığı altında sadece ucuz olduğu için gezeyim bari mantığında gelen, bir de sanki geziye 1000 TL ödemişcesine  her şeyin mükemmel olmasını isteyen, hizmet konusunda sürekli eleştiren tipler olunca rahatsız olmuyor değilim.

Neyse otobüsten indik.Fotoğrafçı kişi işte 2-3 saat kadar burada olacağımızı, yine buluşma yerinin burası olacağını, bize dağıttığı fotokopilerde nereleri gezebileceğimizi ve fotoğrafla alakalı soruları olanlara yardımcı olacağını belirtti. Biraz etrafıma bakındım hani tek gelen birileri var mı ya da beraber gezebileceğim birileri var mı diye.Kimse o esnada sıcak ve yakın gelmedi bana.Ben de bakalım ne varmış buralarda diyerek tek başıma Tirilye sahilden yukarı doğru çıktım.

Sokaklara girip çıktım. Tabi 100 kişi geldik buraya.Sokaklarda bir sürü elinde kamera olan ve bir şeyler çekmeye çalışan İnsanlar var. Onların çekeceğim karelere girmemeleri için elimden  geleni yaptım ama ufak bir yer olduğu için herkes hemen hemen aynı yerlerde gezmek zorunda kaldı.Hal böyle olunca 3-5 fotoğraf çekip sıkıldım ve sonra sahile gidip, dinlendim.

Tiriye Sahil

Tirilye

Bursa'nın Mudanya ilçesine bağlı şirin gibi görünen ama aslında öyle olmayan ufacık küçük bir yer.Yarım saat hadi balık yiyelim derseniz 1 saat vakit geçirebilecek bir yer. Ufak bir çarşısı, ara sokaklarda eski evleri, terkedilmiş Taş Mektep, buram buram Bizans mimarisi kokan Fatih Camii ve  Kemerli Kilisesi görülecek yerler arasında.Çarşıda rengarenk, içinde epey farklı antikalar ve objeler satılan, önünde Tirilye Hatırası fotoğrafı çektirebileceğiniz Tirilye Çarşısı adlı dükkan dışında çok renkli bir şey yok Tirilye'de.Sahilde de iki tur attınız mı tamam.Açıkçası çok beğenmedim, hah yolunuz düşerse uğrayın ama aman aman özellikle gidilecek bir yer değil bana sorarsanız.40-45 dk. gezip, fotoğraf çektikten sonra dondurmamı alıp sahilde oturdum ve gelen geçeni izledim.

Not olarak Tirilye'ye doğru çıkarken enfes bir Marmara denizi manzarası var.Kaçırmamanızı öneririm.

Sonrasında Gölyazı'ya geçtik.

Gölyazı

Bursa'nın Nilüfer ilçesinde bulunan Ulubat gölü kıyısındaki bu şirin ve güzel yer özellikle fotoğrafçılar tarafından muhteşem gündoğumu/günbatımı fotoğraf kareleri ile tanınır.

Gölyazı'da geçim kaynağı balıkçılık olduğu için her yerde renkli balıkçı kayıkları-tekneleri, ağları veya ağları ile uğraşan balıkçıları görmeniz mümkün.Özellikle gün batımı sırasında oralarda bulunursanız harika fotoğraflar da çekebilirsiniz.

Şöyle bir dolaşayım derseniz arada bir köprü olmakla birlikte köprü sonrasındaki yerleşim yerlerini gezmenizi, sokakları dolaşmanızı ve turistik olarak tezgah açan yerlilerden gözleme yemenizi öneririm. Sokak aralarında çok fazla eski, bakımsız,  renkli kapıları olan evler, sokaklarda oynayan çocuklar, yıllar önce nasıl kurulduysa hala öyle olan bakkallar, kapı önlerine çıkmış bir yandan işlerini yapan bir yandan da sohbetlerini devam ettiren teyzeleri görmeniz mümkün. Ben o sokak muhabbetini çok seviyorum.İstanbul'da da eski semtlere gidip İnsanların kapı önlerinde oturup muhabbet ettiklerini gördükçe içim bir tuhaf oluyor.Ne güzel bir kültür yahu!

Biz biraz yanlış bir günde gitmişiz Gölyazı'ya.Hem çok kalabalık, hem yanlış bir grup hem de hava oldukça fotoğraf açısından kötüydü.Tek bir bulut yoktu.Güneşin alnında biraz tur attık.Tam günbatımına doğru ayrılmamız ise kötü oldu.Bir iki tane çekebildiğimi çektim.

Bu baharda tekrar gitmek istiyorum Gölyazı'ya. Bursa'da gezmediğim çok yer var.Hazır yakınken bu bahar hepsini bitireyim diyorum. Ayrıca daha güzel fotoğraflar çekmek ve gerçekten kafa dinlemek için Gölyazı birebir. Bayılacağınız bir yer olabilir, benden söylemesi.