Küçük Vardar Dondurmacısı

Kendimi bu aralar yeme-içmeye, yeni mekanlar keşfetmeye verdim. Foursquare, mekanist, yeme-içme blogları sağolsun gideceğim mekan listesi günden güne kabarıyor.

Dün epeydir görüşmediğim eski bir arkadaşımla buluştum.Gitmediğimiz semtlere, daha önce yemediğimiz şeyleri yemeye odaklanalım demiştik.Onun da aklında uzun zamandır Trileçe tatlısı için Eyüp'e gitme düşüncesi varmış.Ben de bu tatlının adını hiç duymamış ve uzun zamandır Eyüp taraflarına geçmediğimi düşünerek ''hadi yapalım'' dedim.

Hava, yola çıktığımız saatlerde kötü olsa da sonrasında yağmurun kesilmesi ile biraz daha yüzümüzü güldürecek kıvama geldi.Soğuk havaya inat baya da gezdik.

Eminönü'nden geçtik Eyüp'e. Önce Eyüp Sultan Camisini bir görelim, dua edelim dedik.Çok uzun zamandır buralara gelmiyordum.İkindi namazının olması sebebi ile cami bir hayli kalabalıktı.Biraz cami ve avlusunda vakit geçirdikten sonra Vardar dondurmacısını bulmaya koyulduk.Caminin ana kapısından çıktığınızda sağ tarafa doğru yürüyün hemen sol tarafta göreceksiniz bu küçük ve şirin dükkanı.Dükkanın içerisinde iki tane ufak masa var.Oturabilecek kişi sayısı ise 5'i geçmez.Mevsim de kış olduğu için dışarıdaki masaları kaldırmışlar. Gelelim lezzetleri kısmına;



Trileçe tatlısı için oradaydık.Hadi deneme faslına geçelim dedik.Portakallı, Karamelli ve Çikolatalı olmak üzere 3 çeşidi vardı.Ben Karamel tutkunu biri olarak tercihimi bundan yana kullandım.Arkadaşım Çikolatalısını denedi. Trileçe esasında bir Arnavut Tatlısı.Kremalı sütle şerbetlendirilmiş kek ve üzerine dediğim çeşitler sürülerek yapılıyor.İnanılmaz hafif bir tatlı.Bir dilim baklava eşittir yarım kilo trileçe diyebilirim.Çatalı keke batırdığınızda şerbet yerine süt akıyor:) Esasında benim çok tercih edeceğim bir tatlı değil en azından her zaman tercih etmem ama geçekten farklı bir tat denemek güzeldi.Dondurması da çok güzeldi.Aklım sütlü tatlılarında da kaldı fakat artık o başka bir zamana saklandı.Fiyat ise fotoğraftaki porsiyon için 5 TL.

Eyüp'e bundan sona sanırım daha sık gideceğim.Gezerken çok güzel lezzet durakları da keşfettim.Fotoğraf çekme bahanesi ile bir dahaki sefere 3-5 kg almak garanti :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Norveç'i ucuza çıkarmanın yolları

Güney Amerika Kıtası Hazırlık Rehberi

Saraybosna