Hazindak Yaylası

Hazindak Yaylası'nı eğer hava açık ise Pokut Yaylası'nın sol semalarında dağlar arasında görmeniz mümkün.Pokut'taki ikinci günümüzde bu yaylaya yürüyerek gidip gelmeye karar verdik. (Yaklaşık 15 km'lik yürüyüş serüveni başlasınnnnn) Ayrıca Ayder üzerinden de bu yaylaya ulaşmak mümkün.

Yaylaya araba yolu var fakat o kadar dik ve toprak yol yorucu ki arazi aracınız yok ise yolda kalabilirsiniz.Kah orman içerisinden, kah kısa patikalardan yürüyerek Hazindak yoluna yani çamurlu yola çıkıyoruz.Yer yer engebeli, inişli çıkışlı yollarda ''hala gelmedik mi?'' nidaları ile yaklaşık 3,5 saat süren bir yürüyüş çabamızın ardından Hazindak sisler arasında bize görünüyor.Kondisyonunuz iyi ise 2 saat gibi bir sürede bu yolu yürüyebilirsiniz.

Yaylayı anlatmadan önce yol boyunca sürekli değişen havaya, gezen bulutlara selam olsun.Eşsiz manzaralar ve yokuşlar karşısındaki nefes kesilmelerine rağmen fotoğraf çeke çeke bu yürüyüşü gerçekleştirdik.Yakışıklı Ares'imiz de bize eşlik etti.Maşallah hiç yorulmadı :)

Ares manzaraya karşı :)

Hazindak evleri genel görüntü

Hazindak girişinde sevimsiz, dağ otellerini andıran bir kaç yapı karşılıyor bizi.Zaten köy girişinde de bir sürü inşaat malzemesi, bir kaç işçi tarafından taşınan keresteler vardı bir şeyler inşa edildiği belliydi köye. Genç bir arkadaşı yakalıyoruz.Bu arkadaşı iki gündür yollarda arazi aracı kullanırken görmüştük.Soruyoruz çay içebileceğimiz bir yer var mı buralarda diye. ''Yukarıda Turist Ömer var sadece onun evi açıktır, çay veriyor.'' diyor. Kalabalık bir ekip olarak sessiz, sakin köyde zaten sesimiz duyuluyor. Hafif yokuşlu köye doğru çıkarken iyice sis bastırıyor ve o yorgunluğu bir yerde oturarak üzerimizden bir an önce atmak istiyoruz. Hava serin, bir de sıcak olsa bitap düşmemek elde değildi.Neyse Turist Ömer ile tanışıyoruz.Evinin önünde konuşlanıp, çaylarımızı beklemeye bir yandan da fotoğraf çekip, sohbet etmeye başlıyoruz.Sis nedeni ile Hazindağ'ın çok net bir fotoğrafını yakalayamıyoruz.

Hazindak turizme kazandırılmaya çalışılıyormuş.Eski, doğal ahşap evlerin çokluğu yanında bir kaç tane sevimsiz otel, pansiyon tarzı binalar yapılıyordu ne yazık ki.Hah bir de araç yolu var demiştim hatırlarsanız.Bu yol doğal yapıya zarar verdiği için, tarihi patika yolunu da mahvettiği için mahkemeye verilmiş fakat maalesef mahkeme kararına rağmen yol yapımı devam etmiş.Ne diyelim Allah akıl fikir versin, sonu Ayder'e benzemesin.Turizm adına buralar katledilmeye başlanmış bile.

Biz sisli manzaranın tadını çıkarmaya, güzel kareler yakalamaya devam ediyoruz. Turist Ömer'in kızı Eylül ile tanışıyoruz ve bize tüm sevimliliği ile poz vermeye başlıyor. Sonra köyde yaşayan 85 yaşındaki teyze ile sohbet etmeye başlıyoruz. Eylül'ü çok sevdiğini, esasında çok hasta olduğunu, ağrıları yüzünden pek rahat olmadığını bize anlatmaya başlıyor.Bir kaç fotoğrafını çekerek yavaş yavaş Hazindak'a veda etmeye koyuluyoruz.Aklımda hep mistik bir yer olarak kalacak Hazindak.

Bakalım yıllar onu da değiştirecek mi?