Antakya Künefesi

Antakya'ya kadar gitmişken Künefe yemeden dönmek olmaz.Her ne kadar ''ciddi'' bir şekilde diyette olsam da Künefe için bu diyeti bozacağımı bir çok kişiye söylemiştim.

Öncelikle esas yerinde künefe yemek bambaşka bir şey.Gitmeden önce araştırdık, ettik.Daha önceden gitmiş arkadaşlardan da tavsiye alarak bu işin piri Yusuf Usta'ya gittik.


Antakya'da adım başı künefeci var.Çoğu İstanbul'daki gibi ufak porsiyonluk bakır kaplarda yapıp, sunuyorlar.Halbuki kocaman saclarda yapılanının makbul olduğunu duyarak Yusuf Usta'yı aramaya koyulduk.Yeri çok basit.Kunduracılar çarşısını bulun (hemen uzun çarşıya gitmeden).Kunduracılar çarşısında 100 metre ilerledikten sonra solda bir avlu göreceksiniz(kime sorsanız gösterir).Avlu'da hemen sağda olan dükkan Yusuf usta'nın.Epey ufak bir dükkan.Dışarıda masaları var.Misafirlerini çok da güzel bir şekilde ağırlıyor Yusuf Usta.

Aşağıda da göreceğiniz üzere koca bir sacda künefe ağır ağır pişiyor.Sonra tavada krepi çevirir gibi o sacda künefeyi çeviriyorlar ve diğer tarafının pişmesini sağlıyorlar.En son da arzuya göre fıstık, ceviz veya sade şekilde servis yapıyorlar.Porsiyon açıkçası inanılmaz doyurucu ama ikinciyi de isteyebilirsiniz.O koca sac'dan sanırım 8-9 porsiyon çıkıyor.



Ayrıca bir su bir çay içip, bir porsiyon leziz mi leziz künefeye  6 TL vermek çok komikti.Burada biz kıytırık künefelere 7-8 tl ödüyoruz:(




Sadede gelirsek, Antakya'ya gidip Tarihi Çınaraltı-Yusuf usta'nın yerine uğramadan dönmeyiniz.

Dip not; 28 Mayıs- 1 Nisan tarihleri arasında Feshane'de Antakyalı'lar günü olacak.Antakya'da gittiğimiz tüm esnaf bizleri davet etti bu etkinliğe.Güzel yemekler yemek istiyorsanız, uğramanızı tavsiye ederim.Ayruca Yusuf usta da techizatıyla birlikte orada olacak :)

Yorumlar

  1. Ben de universiteyi ilk kazandigimda, -ki bu antakya'ya ilk gelisim oluyo- çınaralinda yemistim.. Bir bilenle gitmenin farki tabi:) Daha sonra baska yerde yeme hatasina dustum ama geri dogru yolu buldum. herkese tavsiyedir. Burada Kral kunefe vs meshurdur, aldanmayiniz, odun atesinde yapan yusuf usta'ya ugrayiniz:))

    YanıtlaSil
  2. Bu künefe ile ilgili öyle güzel şey duydum ki, gidip de yeyince -ki yakın zamanda bu işi gerçekleştireceğime inanıyorum- hayal kırıklığı yaşamaktan korkar oldum.

    YanıtlaSil
  3. Kesinlikle gitmeni öneririm.Ama dediğim gibi kendisi de buraya gidiyor.Zamanınız varsa kaçırmayın:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Norveç'i ucuza çıkarmanın yolları

Güney Amerika Kıtası Hazırlık Rehberi

Saraybosna