Ohrid

Makedonya'da ikinci günümüz ve istikamet günübirlik gezeceğimiz bölge Ohrid.

Sabahın erken saatlerinde kalkıp, otogara gittik ve gidiş-dönüş olarak biletlerimizi aldık. (780 MD) (12 eur) Dönüş biletini kestiler fakat indiğimiz Ohrid otogarında bu biletleri hangi saat için kullanacağınızı belirtmeniz gerekiyor. Ekstra rezervasyon dedikleri de bir ücret aldılar. (60 MD) O kısmı anlamadım :S Yani gidiş dönüş toplamda 780 Makedon dinarı ödedik.

Hemen hemen 2 saatte bir otobüs var karşılıklı olarak. Eminim yaz aylarında daha fazladır. Yaklaşık 3 saatlik bir yolculuk sonrası Ohrid'teyiz. Yolculuk gerçekten çok dar, kavisli, eski yollarda geçti. Balkan yollarının çok güvenli olmadığını okumuştum gerçekten de öyleydi. Bu arada yoldayken dört mevsimi yaşadık neredeyse. Neresi olduğunu bilmediğimiz yüksek bir bölgeden geçerken yaklaşık 1 saat kadar kar manzaralı yollardan, ormanların içinden geçtik. Ohrid'e indiğimizde ise hava hafif serin, kapalı fakat yağmursuzdu.

Ohrid Otogarında indik, bilet işimizi hallettik ve çevremizi kuşatan taksicilerle muhatap olmadan tabelaların yönlendirmesi ile  merkeze ulaştık. Yaklaşık 10-15 dk. süren bir yürüme mesafesi ile Ohrid meydanına ulaştık. Sabah saatleri olduğu için henüz sakinlik hakimdi Ohrid'te.

Tarihi Çınar ağacının olduğu ufak meydana ulaştığımızda turist bilgilendirme ofisine girerek geziye nasıl başlayacağımız konusunda bilgi edindik. 100 MD karşılığında bir harita edindik ve ilgili kişinin verdiği tüyoları yazarak Ohrid'te gezmeye başladık.

Turist bilgilendirme ofisinin hemen karşısında ufak bir yokuş göreceksiniz. Oradan geziye başladığınızda sizi yönlendirecek olan tabelalar ve elinizdeki harita sayesinde 2 saat gibi bir sürede tüm Ohrid'i gezmeniz mümkün. Bu rotada gezilecek çok sayıda kilise, antik çağlardan kalan kalıntılar var ve  muhteşem doğa görüntüleri sizleri bekliyor olacak.

Ohrid, Makedonya'nın güneyinde yer alan, Antik Liknidos şehrinin bulunduğu bölgede Ohri Gölü çevresinde kurulan kentin adıdır. Ohri Gölü Avrupa'nın en eski ve derin göllerinden biridir. Ohrid'in tarihinin çok eskilere dayandığı bilgisini gezimiz sırasında edinmiştik. Antik zamanlardan kalan kalıntılar yanında Osmanlı Döneminden kalan çok sayıda tarihi eseri de görmeniz mümkün. Ohrid'in ufak olduğuna bakmayın kentte 40 tane kadar kilise mevcut. Gezerken bir süre sonra hepsi birbirinin aynısı gibi geliyor size. Çünkü hemen hemen hepsi aynı dönemde inşa edilmiş. Sadece bulunduğu konum itibari ile farklı.

Ohrid, özellikle Makedonlar için tatil kenti. Yaz aylarında buralarda adım atılamayacağını kenti gezerken görmüş olduk. Çok sayıda yazlık ev, kiralanabilecek ev/pansiyon da mevcut. Diğer Makedon şehirlerinden biraz daha pahalı hal böyle olunca. Kilise girişlerinin hepsi ücretli. Toplam 5-6 kilise için 200 MD verdik. Artık hepsine de girmedik. Çünkü dediğim gibi bir süre sonra hepsi birbirinin aynısı geliyor.

Kısaca rotada gezilecek yerlere bakarsak;

Harita

Tarihi Çınarın hemen çaprazında bulunan Ali Paşa Camisi

Çınarın hemen yanından yukarıya doğru çıktığınızda;

Zeynel Abidin Camisi

Plaosnik ve Bazilika

Biraz daha yürüdüğünüzde bence Ohrid'in en güzel Kilisesi;

St. John Theologian at Kaneo Kilisesi

Burada özellikle kocaman bahçesinde zaman geçirmenizi öneririm. Zaten bu rota etrafında kiliseden kiliseye gezerken muhteşem ormanlar ve Ohri Gölü manzarası eşliğinde geziyorsunuz.

Son olarak biraz yukarıda kalan Samuel'in Kalesine gidebilirsiniz. Ya da buraya Upper Gate sonrası direk de gidebilirsiniz. Tercih sizin. Güzel bir yürüyüş rotası sizi bekliyor.

Haritada göreceğiniz Sophia Kilisesi bölgesi zaten çarşıya çok yakın.En sona bu bölgeyi bırakabilirsiniz.

Ohrid Çarşısı ise son gezeceğimiz yer oldu. Safranbolu'yu andıran evler ile kaplı. Çok şirin, göl manzaralı evler mevcut. Göl karşısında ise güzel kafeler, restoranlar var. Yorgunluk kahvesi içmek için bir kafeye uğruyoruz. Fiyatlar 60-100 MD olarak değişiyor. Çok uygun!

Sonrasında ne yiyebiliriz diye bakınırken mevsimin kış olması nedeni ile bir çok restoranın kapalı olduğunu görüyoruz. En son Türk bir amcanın dükkanını buluyoruz ve ekmek arası köfte, patates ve içeceğe 110 MD vererek mutlu oluyoruz.

Ohrid'te keyifli tam bir gün geçirdik. Zamanınız var ise ve de yaz aylarında buraya geldiyseniz, 1 gece kalabilir doya doya 2 gün kafa dinleyebilirsiniz. Göl manzaralı da bir ev tuttuysanız, değmeyin keyfinize!

Maliyet:
Üsküp-Ohrid gidiş dönüş otobüs bileti: 780 MD
Harita: 100 MD
Yemek: 110 MD
Kilise girişleri: 100 MD
Kahve:80 MD
Su: 30 MD
Ortalama 20 EUR harcamış olduk bir gün içerisinde.