Kazbeği, Muhteşem Güzellik

Gürcistan gezimizin en güzel durağı olan Kazbeği ile seyahati anlatmaya başlayayım dedim.

Bu gezide beni en çok heyecanlandıran, o kadar yolu göze almamı sağlayan, hatta bu seyahati yapmamda önemli bir yeri olan Kazbeği bölgesidir.

Kazbeği, Kafkaslar'ın en yüksek noktalarından birisidir.Kazbeğine gitmek için uzun ve dar yolları yukarıya doğru aşmanız gerekiyor.Bazı yerlerde asfalt bile yok.Epey uzun ve yorucu bir yolculuk sonrasında Kazbeği bölgesine varıyorsunuz.Virajları döne döne gittiğiniz için başınız, beyniniz dönebilir.Uyaralım şimdiden.

Yalnız o yollara rağmen o muhteşem manzara karşısında insanın nutku tutuluyor.Kocaman dağlar arasında ilerliyorsunuz.Yeşil'in bin bir tonunu görerek, o dağlara hayran kalıyorsunuz.Dağların zirvelerinden yamaçlara kadar inen kaynak sularını da gördükçe o sıcak havada ''bir atlasak da gelsek'' hissi bünyeyi kaplıyor.Dip not; Kazbek Dağı, dağcıların uğrak bir noktası.Kamp yapan, zirveye tırmanacak olan dağcı gördük epey yolda.

Kazbeği merkezinde pek bir şey yok.Gelişmemiş bir köy olarak düşünün.Henüz turizm faaliyetleri başlangıç seviyesinde.Kış aylarında insanlar buraya kayak sporu için geliyormuş.Bir kaç tane büyük dağ oteli var.Onun dışında 3,5 adet ev pansiyon tarzında konaklanabilecek yerler var.Biz Guest Hose Nini adında çok sevimli bir ailenin işlettiği bir dağ evinde kaldık.Kendinizi evinizde hissedemesenizde mutfağına rahatça girip çıkabileceğiniz, kendi yemeğinizi yapabileceğiniz, çayınızı, kahvenizi rahatlıkla alabileceğiniz bir yer.Anlaşmak üzere kahvaltı ve akşam yemeğinizi veriyorlar.Zaten çok temiz kadınlar, güzel sofralar hazırlıyorlar.Burası Tam dağların yamacında.alnız inanılmaz soğuk bir yer Kazbeği.Mevsim yaz olmasına rağmen donduk.Özellikle gece saatlerinde çok fena üşüyorsunuz..Kışın burası nasıl oluyordur artık siz tahmin edin.Kaldığımız odalarda da ısıtıcıya rastlamadım.Kışın belki extra koyuyor olabilirler.Aklınızda bulunsun kalın ve yünlü şeyler getirin yanınızda.

Kazbeği'nde asıl görülmesi gereken yer Sameba Kilisesi.2300 metre daha yukarı çıkarak buraya ulaşmak mümkün.Dilerseniz köyden bilgi alarak 4x4 kiralayarak araç şoförü ile birlikte buraya çıkmanız mümkün.Bizim her şeyimiz ayarlandığı için o işlerle uğraşmadık.

Yol yok.Ufak olmasına rağmen gidiş-dönüşün aynı yoldan yapıldığı köy yolundan çıkıyorsunuz.Dilerseniz 2300 metreyi yürüyerek de çıkabilirsiniz.Ama epey yorucu ve meşakkatli bir yolculuk olacaktır.

Ve Sameba Kilisesi.Bu Dünya'dan değil gibi duruyor.İnanılmaz güzellikteki yeşilliğin içinde hayvanların otladığı bölgede, tepede tüm heybeti ile duruyor.Araya giren sis bile heybetini kapatmaya yetmiyor.

Kiliseyi farklı açılardan fotoğraflamak mümkün.Biz, sisin epey yoğun olduğu saatlerde Kiliseye çıktık.İnekleri sevdik, fotoğraf çektik ve Kiliseyi gezmek üzere yürümeye başladık.

Kilise'de ufak bir koro şarkı söylüyordu.Ortalıkta papazı göremedik.Kilise'de fotoğraf çekmek yasak, videoya ise izin var.Video çekmeyi sevmediğim için o olaya hiç yeltenmedim.Kilise heybetli fakat içi epey ufak.Zaten Gürcistan sırasında çok fazla kilise gezdiğimiz için içeriye şöyle bir bakıp, çıktım.

Tepedeyken huzura erdiğinizi, bambaşka bir Dünya'da olduğunuzu hissediyorsunuz.Bulutların arasında, sis sizi gölgelerken, kafanızdaki tüm gereksiz şeyleri bir kenara bırakıyorsunuz.İnanılmaz derecede büyüleyici bir yer.Sırf Kazbeği için Gürcistan'a gidilir.Demedi demeyin.

Fotoğraflar zaten her şeyi anlatıyor.

1. Sınırın bu tarafında epeyce dolaştım. Karşı taraf da aynı şekilde davetkar. Bir kez daha görmüş olduk. Ben de fotoğraflara bakarken "kafamdaki tüm gereksiz şeyleri" bir kenara bıraktım. Telefon çalınca hemen normale döndüm maalesef :/

2. :) Kazbeğini görenlerle karşılaşmak güzel bir duygu.

3. Kardeşim keşke gitmişken abhazya bölgesinide gezseydin.Doğal güzelikleriyle abhaz insanıyla camileriyle kadetralleriyle botanik bahçaleriyle ormanlarıyla göleriyle ve tüm güzellik ihtişamıyla dünyada kesinlikle gezilmesi gereken önemli yerlerden biridir.Allah nasip ederse inşallah birgün oralarıda doya doya gezeceğiz...Eğer fazla bilgin yoksa ahbazya hakkında biraz araştır...Bide şunu ekliyeyim şuan kaynaklar ne kadar yüzde 30 nu müslüman olarak yazsada osmanlı döneminde bu oran yüzde seksenlerdeydi.