Trabzon Güncesi 2. Bölüm Sümela Manastırı

İkinci günkü amacımız Sümela Manastırı idi.Önceden araştırmalarıma dayanarak bir tur acentası bulduğumu ve sadece ulaşımı karşılayarak 25 tl aldıklarını belirteyim.Hemen minibüslerin kalktığı yerde bir sürü tur acentası var.Hepsi de günübirlik Trabzon, Sümela, Ayder, Uzungöl vb. civar yerlere tur düzenliyorlar. Sümela için 25 TL. alıyorlar.Uzungöl için 35 TL., Ayder için de 40 TL.'ye yakın.Acentaya doğru giderken bizi sevindiren ve heyecanlanmamızı sağlayan bir tur gördük.Günübirlik BATUM turu :/ 55 TL. her şey dahil.Ama sadece Pazar günleri düzenliyorlar.Bizim de dönüş uçağımız Pazar olduğu için bu tura katılamadık.Bahar aylarına attık bu planı hemen.

Sümela Manastırı, merkezden yaklaşık 1 saat sürüyor.Tur firmaları da en az 4 kişi istiyor turu gerçekleştirmek için aklınızda bulunsun.Farkını vererek daha az kişiyle de gitmek mümkün.Rehber talep ediyorsanız ekstra bir ücret ödemeniz gerekmekte bunu da belirteyim.

Sümela  Manastırı'na nihayet ulaşmıştık.Oldukça karlıydı.Bir çok yerden, acentalardan ve de kendi imkanlarıyla gelenler vardı.Araç tam Sümela girişinde bulunan tesislerin önünde bizi bıraktı.Yol karlı ve de buzlu olduğu için araç yukarıya çıkmadı.Şoför'ün bize verdiği bilgi ise Sümela'ya yürüyerek ulaşacağımızdı.Yokuş ve bol merdivenli bir yol bizi bekliyordu.Ama şöyle de bir alternatif vardı.Zincirlerini takmış, yukarı kadar götürüp, getiren minibüsler tesislerin önünde bekliyordu.Bu havada çıkmak yaklaşık 30-35 dk.'nızı alır dediler biz de minibüslerle çıkmayı tercih ettik.10 dk. sürüyor.Aman dikkat! Yol çok tehlikeli, yan taraf direk uçurum.Yollar da kaygan olduğu için zincirsiz çıkmamak gerekir.

Minibüsler bize tam 1 saat verdi.Hemen manastır önünde bekleyeceklerini söylediler.

Ve Manastır'dayız

Öncelikle tadilat nedeniyle bir çok yere giremediğimizi söyleyeyim.Yalnızca aşağıda görülen avluyu gezdik, mozaikleri inceledik, manzaranın keyfini çıkararak epey fotoğraf çektik.

Manastır'ı bahar aylarında tekrar ziyaret etmek istiyorum.Özellikle tadilat sonrası gitmek lazım.Ama Manastır'ı gezerken o güzelim mozaiklerin ne hale geldiğini görmek inanılmaz üzdü beni.Aşağıda görüldüğü üzere bir takım sevgi sözcükleri kazınarak mozaikler mahvedilmiş.Kültürel miraslara sahip çıkamadığımızı canlı olarak görmüş oldum tekrar.Yazık...

Sümela'a 1 saat gezdikten sonra tekrar minibüslerle aşağıya indik.Tek açık olan tesiste çay içmek üzere geri dönüş saatini bekledik.Yemek de yenilebiliyor burada.Tabii turizm mevsimi değil o yüzden canlılık yok gibi bir şeydi.

Sümela'dan 3 civarı ayrılarak bu gezi rotamızı da tamamlamış olduk.Bahar'da tekrar gitmek istediğimin altını çiziyorum :)