Bodrum Günleri

Uzun yıllardır şarkılara konu olan, gözde ve de kendine has bir vizyonu olduğu söylenen Bodrum'a, Mart 2011'de, 3 ay öncesinden almış olduğum Pegasus'un indirimli uçak biletleri ile yolculuk ettim.

Şaka değil.Bu tarz kampanyaları takip diyorum ve kartımda da limitim varsa hiç düşünmeden 2-3 ay sonrasına, gezmek istediğim yerlere bilet alıyorum.20-30 TL. gibi komik rakamlarla 1-2 saat yolculuk yapıyorsunuz ve bir bakmışsınız Türkiye'nin diğer ucundasınız.

Mart ayı için ''Zevkli olmaz, her yer kapalıdır, zaten çalışma da var her yer kazılı, şu an sevimsiz bir halde Bodrum'' laflarını her bir yerden duymama rağmen amaç belli başlı tarihi yerlerini gezmek, Bodrum'u kaba taslak da olsa görmekti.Amaç Deniz, Kum, Güneş olsa bu tarih de gidilmeyeceğini herkes bilir.

Merkez'de şirin ve bize 2 gün yetecek bir apart otel bulduktan sonra ( İnternette yaptığım araştırma neticesinde) odamıza yerleştik.Çoğul kullanıyorum çünkü bir arkadaşımla gittim.Uzun uzadıya Bodrum'u anlatmayacağım ama Bodrum deyince akla neler gelir, nereler gezilir kısa kısa ondan bahsedeceğim.
1-Bana göre ilk olarak tarihi yerler, kalıntılar, müzeler gezilmeli.Bunun için Merkez'de bulunan Bodrum Kalesini ve hemen yanında bulunan (ya da kale içi de sayılır) Su altı Arkeoloji Müzesini öneririm.Hemen Bodrum Yat Limanı karşısından giriş yapıyorsunuz. Uyaralım Müze ''SU ALTI'NDA DEĞİL!'' :)

Müze oldukça büyük.Detaylı gezecek olursanız yaklaşık 2-3 saatinizi alabilir.Ağırlıklı Su altından çıkarılan eserler, kalıntılar sergilenmekte.Ayrıca burada 5 adet Kule bulunmakta ve bunların hepsini gezebiliyorsunuz.Bazı bölümler ziyarete kapalı idi ve de bazıları ise restore ediliyordu.Müze içerisinde tavuklar, horozlar, güvercinler, çok güzel tavuskuşları bulunuyor.Kale'den ve Müze'nin çeşitli yüksek kısımlarından Bodrum'un hemen hemen her yerini görebiliyorsunuz.

Muhteşem bir manzara eşliğinde müzeyi gezmek gerçekten çok keyifli idi.Her eserin altında ne olduğu, kime ait olduğu, yılı vs. bilgileri bulunmakta.Girişte de zaten broşür vb. dökümanlar almak mümkün.

Giriş 20 tl.Müze Kart'ı olanlara ücretsiz.

2- Dedik Zeki Müren'in evini görelim gelmişken.Biliyorsunuz üstat Bodrum'da yaşamış uzun yıllar.Hemen Halikarnas girişinde bulunuyor evi.Biz Merkez'den yürüyerek sanırım yarım saatte ulaştık.Evin konumu çok güzeldi.Dışarıda bir zamanlar kullandığı arabası ve de bir adet heykel'i bulunmakta.İçeriye girdiğiniz andan itibaren Zeki Müren şarkıları ile kendinizden geçerek, nostalji havası altında üstadın anıları arasında kayboluyorsunuz.
Evin her tarafında Sanatçı'ya ait takılar, giysiler, resimler, fotoğraflar vb. eşyalar var.Aldığı ödüller, plaketler, sahne kıyafetleri ve de cabası.Giriş 2 tl idi yanlış hatırlamıyorsam.Çok değil 1 saat size anılar arasında kaybolmaya yetecektir.

3-Klasik Bodrum Barlar Sokağı turu.Ama Mart ayında çoğu yer kapalı olduğu için o şaşalı atmosferini göremedik.Hoş benim için pek de önemli değil.

4-Bodrum Marine civarını dolaştık.En çok da o tarafları sevdim.Marine karşısında olan bir çok mekan açıktı.Ama oralarda takılmak yerine Marine bitiminde bulunan Kahve Dünyası'nda oturup kahve içmeyi tercih ettik.Sessiz, sakin, temiz hava, hafif hafif esen rüzgar.Oh 2 gece de kahve keyfi çok güzeldi :)

5-Bodrum'un bir çok koyu var.Onlardan bir kaçına gidelim dedik.Gümüşlük ve Bitez'i tercih ettik kısıtlı zamanımızda.Koylara Merkez'de bulunan Otogar'dan belli saatlerde dolmuş kalkmakta.Yaz aylarında kalkış satleri daha sık ve geç saatlerde de dolmuş bulabiliyorsunuz.

6-Gümüşlük inanılmaz ufak bir yer.Burada gün batımını izledik.Balık yemeden dönmek olmaz dediler, biz de kabul ettik :) Fakat kış tarifesi nedeniyle en son dolmuş 19.00'da olduğu için acele acele yedik ve 10 dk Gümüşlük turu yaparak Merkez'e geri döndük.Bu arada Merkez ile arası baya uzak bir yer.Takriben 50-55 dk sürüyor dolmuşla.Myndos antik kenti kalıntıları ise aklımda kalan ve bir daha ki gidişimde göreceğim yerler arasında.

7-Bitez'i ise kahvaltı için önermişlerdi.Bitez Merkez'e epey yakın bir koy.Sahil'de güzel kahvaltı yerleri var.Bize Golden Spoon önerilmişti ve çok da memnun kaldık.Fiyatları da uygundu ve de bir hayli kalabalıktı.Yazın eminim bu koylar tıka basa doludur.

8-Bitez'in Meşhur dondurması.Özellikle meyveli olanlar önerildi bize fakat ben meyveli dondurma sevmediğim için Sakızlı ve Balbademli aldım, öyle bir tat yok.Şiddetle tavsiye ederim.Dondurma için Bitez'e gitmenize gerek yok Bodrum Merkez'de bir adet şubesi bulunmakta.

9-Şirin ve ufak sokaklar arasında gezdik.Hiç bir sokağını bilmediğimiz halde, bölgeyi çok iyi biliyormuşcasına girmediğimiz sokak kalmadı.Çok şirin ve sevimli evler var fakat bölge turistik açıdan bozulmaya da yüz tutmuş.Bodrum'un beyazlığını hiçe sayarcasına adım başı otel, pansiyon kalabalığı sizi direk bunaltan yanı.Ayrıca tam yaz mevsiminde gitmediğimize seviniyorum sanırım bu kadar çok sevemezdim o zaman.

10-Önerim İlkbahar veya Sonbahar zamanı gitmeniz.Belki kışın da gidilebilir ama ben İstanbul'un o soğuk ve nemrut havasında Sabiha Gökçen'lere kadar eziyet çekerek gitmeyi sevmediğim için pek tercih etmiyorum kışın bir yerlere gitmeyi.

Velhasıl Bodrum iyi, Bodrum güzel.Sessiz, sakin mevsimde gidilmeli, görülmeli diyorum.